روزنامه صبح
آر اس اس خبرجنوب
کل صفحات خبرجنوب
مسکوکات در بازار شیراز
 تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب تعالی دانش تبلیغات خبر جنوب
تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب
انتگرال‌گیری در فروشگاه :: روزنامه خبر جنوب :: نیازمندیهای خبر جنوب
NID : 184774
1399/04/18

انتگرال‌گیری در فروشگاه

امیر مسعود فلاح در ستون طنز روزنامه شهروند چنین نوشت: چند سالی که در فروشگاه برند خارجی پوشاک کار کردم تجربیات ارزنده‌ای به دست آوردم که از نظر ‏اهمیت و کاربرد در زندگی عیناً با اهمیت و کاربرد انتگرال‎ (∫) ‎در زندگی قابل مقایسه است. حالا ‏می‌خواهم آنها را مُفت و مسلّم در اختیار شما بگذارم تا به زخم‌های زندگی‌تان بزنید. مقدمتاً باید بگویم که ‏فروشگاه ما بوتیک یا مغازه ساده نبود و همان‌طورکه گفتم نمایندگی برندی اروپایی بود که در چند مرکز ‏خرید لوکس و لاکچری در مناطق مرفه‌نشین تهران و چند شهر بزرگ ایران شعبه داشت. در این‌جور جاها ‏اصلی با عنوان «کاستومر ایز دِ کینگ» حاکم است و مشتری‌مداری و «کاستومر سرویس» حرف اول و ‏آخر را می‌زند. خب حالا با این ذهنیت به ارایه تجربیات گرانبها و انتگرال‌وارم می‌پردازم‎: به‌طور کلی مشتریان از دید فروشندگان به چند دسته تقسیم می‌شوند. گل سرسبدشان مشتریان ‏‏«خوش‌خرید» نامیده می‌شوند که اصلا خوش خریدی از قیافه و وجنات‌شان مشخص است و به همین دلیل به ‏شدت مورد علاقه فروشندگان هستند و مثل پروانه دور آنها چرخیده و خدمات می‌دهند و حتی در مواردی ‏شماره خود را روی کاغذ نوشته و تقدیم می‌کنند. گاهی هم ‏دیده شده برای سرویس‌دادن به این مشتری‌ها، شخص مدیر فروشگاه یا حتی رئیس شرکت که آمده سری به ‏فروشگاه بزند و برود وارد عمل شده و به رقابت با فروشنده خود می‌پردازد! بعضاً دیده شده که این نوع ‏مشتری هیچ چیزی هم از فروشگاه نخریده و بعد از دو ساعت گردش، رفته ولی نفس وجود آنها پربرکت است ‏و فروشگاه را از رخوت و سکون خارج می‌کند. دسته دوم، مشتریان «پُرخرید» نامیده می‌شوند که هربار به ‏اندازه حقوق یک‌سال کل پرسنل فروشگاه خرید می‌کنند. اینها به شدت مورد علاقه و احترام مدیر فروشگاه ‏هستند اما فروشندگان زیاد با آنها حال نمی‌کنند. این مشتریان، عبارت از یک فرد سالخورده‌ است که نیم‌قرن ‏تلاش کرده تا بتواند با یکی از آن مشتریان خوش‌خرید که جای نوه اوست در یک مرکز خرید لوکس و ‏لاکچری راه برود و خرید کند. پول برای این نوع از مشتری‌ها اهمیتی ندارد. چون خودشان را در انتهای مسیر ‏زندگی می‌بینند. در ارتباط با آنها، مدام از احترام به بزرگ‌ترها بگویید و یادآوری کنید که جوان‌های امروزی با ‏روغن نباتی بزرگ شده‌اند و هیچی سرشان نمی‌شود. آنها شنیدن این جملات را دوست دارند. در قسمت‌های ‏آینده شما را با انواع دیگر خریدارها و تجارب ناب دیگرم آشنا خواهم کرد.


/انتهای متن/
صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریات بین المللی خبر : حسین واحدی پور
License owner & Editor in Chief: HosseinVahedipour
Copyright © 2013 KHABAR International Publications Group. All rights reserved.