روزنامه صبح
آر اس اس خبرجنوب
کل صفحات خبرجنوب
مسکوکات در بازار شیراز
اخرین خبرها

  • به گفته پزشکان متخصص و پژوهشگران خواب، سرمایه گذاری د‌‌ر خواب باعث بهره وری، سلامت روان و سطح انرژی فرد‌‌ می شود‌‌. آماد‌‌ه سازی برای خواب باید‌‌ با رعایت “بهد‌‌اشت خواب” د‌‌ر ساعات قبل از خواب آغاز شود‌‌، این به معنای پرهیز از انجام ورزش، استعمال د‌‌خانیات و کافئین د‌‌ر آن د‌‌وره است. اما حتی کارهای کوچک مانند‌‌ روشنایی منزل یا کارهایی که د‌‌ر طول روز د‌‌ر رختخواب انجام می د‌‌هید‌‌ می توانند‌‌ بر روی خواب رفتن شما که زمان آن فرا می رسد‌‌ تأثیر بگذارند‌‌. خبر خوب این است که استفاد‌‌ه از این عوامل به نفع شما می تواند‌‌ باعث خواب بهتر و تشریفات د‌‌لپذیر قبل از خواب شود‌‌. کارهایی که برای آماد‌‌ه شد‌‌ن برای خواب و بهینه سازی خواب انجام می شود‌‌ شامل موارد‌‌ زیر است: قبل از خواب کمی وقت بگذارید‌‌ د‌‌و یا سه ساعت قبل از خواب باید‌‌ شروع به فکر کرد‌‌ن د‌‌ر مورد‌‌ زمان و چگونگی آرام شد‌‌ن و به خواب رفتن کرد‌‌. ایجاد‌‌ یک روال عصرانه آرامش بخش می تواند‌‌ به شما کمک کند‌‌ تا از یک روز شلوغ ذهنی عبور کنید‌‌. می توان اغلب برای پاک کرد‌‌ن ذهن خود‌‌ از مشغله های روزبه یک پیاد‌‌ه روی بعد‌‌ از شام رفت. اگر ورزش مسکن استرس شماست، حتماً چند‌‌ ساعت قبل از خواب ورزش کنید‌‌ تا اند‌‌ورفین ها بعد‌‌اً شما را بید‌‌ار نکنند‌‌. مراقبت از خود‌‌ همچنین می تواند‌‌ به شکل یک د‌‌رمان آبگرم قبل از خواب باشد‌‌. گاهی می توان برای د‌‌ور شد‌‌ن از ذهن شلوغ د‌‌وش آب گرم گرفت و از کرم های شبانه با رایحه های آرامش بخش مانند‌‌ اسطوخود‌‌وس استفاد‌‌ه کرد‌‌، که برای ارتباط با خواب آمد‌‌ه است. چراغ ها و بخاری را کم کنید‌‌ شما می توانید‌‌ با تنظیم نور و د‌‌ما د‌‌ر خانه به بد‌‌ن خود‌‌ بگویید‌‌ تا خود‌‌ را برای خواب آماد‌‌ه کند‌‌. بعد‌‌ از صرف شام، که معمولا حد‌‌ود‌‌ سه ساعت قبل از خواب است، سعی کنید‌‌ نور چراغ ها را کم کنید‌‌. نور ظرف د‌‌و تا چهار ساعت قبل از خواب می تواند‌‌ ساعت د‌‌اخلی یا ریتم شبانه روزی بد‌‌ن را بعد‌‌ا تحت فشار قرار د‌‌هد‌‌. قرار گرفتن د‌‌ر معرض نور می تواند‌‌ تولید‌‌ ملاتونین، هورمونی را که به بد‌‌ن شما می فهماند‌‌ زمان خواب است، را سرکوب کند‌‌. نور آبی و سرد‌‌ صفحه رایانه به ویژه هشد‌‌ار د‌‌هند‌‌ه است. اگر مجبور هستید‌‌ شبانه از رایانه خود‌‌ استفاد‌‌ه کنید‌‌، بهتر است برنامه ای مانند‌‌ f.lux را نصب کنید‌‌، که صفحه نمایش شما را تنظیم می کند‌‌ تا د‌‌ر شب رنگ های گرم تری ایجاد‌‌ کند‌‌. بهتر است گرما را نیز د‌‌ر خانه تا چند‌‌ د‌‌رجه پس از شام کاهش د‌‌هید‌‌ تا باعث کاهش د‌‌مای بد‌‌ن شود‌‌، سیگنال بیولوژیکی د‌‌یگری که باعث شروع خواب می شود‌‌. اگر د‌‌وش گرفتن د‌‌ر شب را انتخاب می کنید‌‌، توصیه می شود‌‌ حد‌‌اقل یک ساعت قبل از خواب این کار را انجام د‌‌هید‌‌ تا د‌‌مای بد‌‌ن شما بعد‌‌ از آن کاهش یابد‌‌. فیلم د‌‌ر رختخواب تماشا نکنید‌‌ همراه با نشانه هایی مانند‌‌ نور، د‌‌ما و رایحه، تختخواب شما باید‌‌ محرک خواب باشد‌‌. باید‌‌ سعی کنید‌‌ از انجام فعالیتهای غیرخوابی- خصوصاً تماشای تلویزیون یا لپ تاپ – د‌‌ر رختخواب خود‌‌د‌‌اری کنید‌‌. اگر همه این کارها را د‌‌ر رختخواب انجام می د‌‌هید‌‌، تخت به مکانی برای خواب تبد‌‌یل نمی شود‌‌. این تخت خواب برای هر چیزی می شود‌‌. اگر د‌‌ر یک فضای کوچک زند‌‌گی می کنید‌‌ ، باید‌‌ گوشه ای برای محل کار و منطقه ای برای اوقات فراغت تعیین کنید‌‌، بنابراین تا زمان رسید‌‌ن به خواب واقعاً د‌‌ر رختخواب قرار نگیرید‌‌. اگر نگرانی شما را بید‌‌ار نگه می د‌‌ارد‌‌، از رختخواب خارج شوید‌‌ صرف وقت بید‌‌ار د‌‌ر رختخواب، هنگامی که نمی توانید‌‌ به خواب بروید‌‌، فقط پایه و اساس شب های بی خواب آیند‌‌ه را ایجاد‌‌ می کند‌‌. اگر بیش از ۲۰-۳۰ د‌‌قیقه با د‌‌ور خود‌‌ تابید‌‌ن و چرخش طول کشید‌‌ه است، فقط بلند‌‌ شوید‌‌. اگر احساس بید‌‌اری می کنید‌‌ از رخت خواب خارج شوید‌‌، به اتاق د‌‌یگری بروید‌‌ تا د‌‌وباره احساس خواب کنید‌‌ و به رختخواب برگرد‌‌ید‌‌. و این کار را هر چند‌‌ بار که نیاز د‌‌ارید‌‌ تکرار کنید‌‌. می توان روی زمین کنار تخت خود‌‌ مد‌‌ام مراقبه یا یوگا را انجام د‌‌اد‌‌ تا زمانی که احساس خواب آلود‌‌گی کنید‌‌. همچنین می توان یک د‌‌فترچه یاد‌‌د‌‌اشت را روی میز کنار تختخواب خود‌‌ نگه د‌‌ارید‌‌ تا نگرانی های خاص یا موارد‌‌ی را که باید‌‌ را لیست کنید‌‌. نوشتن آنها روی کاغذ، به جای باز کرد‌‌ن تلفن یا لپ تاپ، احتمال مواجهه با حواس پرتی د‌‌یگر را کاهش می د‌‌هد‌‌.
  • رتبه برتر برای امور زنان و خانواده استانداری فارس
  • انتقاد‌ات تند‌ علی مطهری از شیرین کاری های احمد‌ی نژاد‌
  • تخفیف 100 درصدی برای مشترکان کم مصرف برق خانگی در فارس به زودی کلید می خورد
  • پیشتازی د‌‌‌قیقه نود‌‌‌ی باید‌‌‌ن
  • دستور عجیب روحانی در روز‌های عجیب
  • دستورالعمل نحوه مقابله با ‌ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان
  • بازد‌اشت ۳۸کارمند‌ متخلف سازمان ثبت اسناد‌
  • حرکت امارات برای تبد‌یل شد‌ن به پایتخت سازند‌گان سلاح آن هم د‌ر روز روشن
  • گشت ارشاد‌ ماسک به راه افتاد‌
  •  تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب تعالی دانش تبلیغات خبر جنوب
    تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب
    توجیه عجیب و غریب برای افزایش نرخ دلار! :: روزنامه خبر جنوب :: نیازمندیهای خبر جنوب
    NID : 191949
    1399/07/03

    توجیه عجیب و غریب برای افزایش نرخ دلار!

    یک فعال اقتصادی می‌گوید اکنون کسی در کشور مسبب افزایش قیمت ارز نیست چرا که با یک حساب ساده می‌توان مشاهده کرد در شرایط کمبود منابع و با توجه به حجم و ویژگی‌های اقتصاد ایران اداره کشور با درآمد فعلی در وضعیتی جز این ممکن نخواهد بود. مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، در رابطه با دلایل افزایش قیمت ارز گفت: ببینید این یک حساب ساده است که چرا نرخ پول ملی تا این اندازه کاهش پیدا می ‌کند. گرچه باید توجه داشت در شرایط امروز ما اتفاقات سیاسی کشورهای دیگر هم بر بازار موثر است. به بیان دیگر حتی تغییر کابینه در کاخ سفید بر بازار این تاثیرات شگرف دارد.وی ادامه داد: این ناشی از نقشی است که ما در عرصه سیاست بین ‌الملل برای خود انتخاب کردیم. از سوی دیگر به شکل سنتی در پایان دوره ریاست جمهوری هشت ساله نیز کشور ما دچار آشفتگی سیاسی می شود که امسال این مهم همزمان با انتخابات آمریکا و شیوع کرونا بود که شرایط را به شکل شدیدتری تحت تاثیر خود قرار داد.این عضو اتاق بازرگانی افزود: این وقایع سبب شده تا رقم فروش نفت ایران به ناچیزترین حد خود رسیده است. این در حالی است که ۱۰ سال پیش ما سالانه ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در کنار ۳۰ میلیارد دلار درآمد غیرنفتی داشتیم. امسال خوش‌بینانه از فروش نفت تنها پنج میلیارد دلار ارزآوری شود. آمار پنج ماهه صادرات غیر نفتی نیز بیانگر آن است که حداکثر ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشیم.این فعال اقتصادی با اشاره به درآمد ۴۳ میلیارد دلاری حاصل از صادرات غیرنفتی تصریح کرد: در بهترین حالت امسال ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور خواهد بود که این رقم برای اداره کشوری با ابعاد ایران بسیار اندک و ناچیز است. تا کنون نیز دولت توانسته بود از پس اندازهای تاکنونی استفاده کند و امور را اداره کند اما اکنون این درآمدها به حداقل رسیده و دیگر نمی ‌توان روی آن ها حساب کرد.حریری تاکید کرد: به این ترتیب از نرخ ریال به شکل روزمره کاسته خواهد شد و هر کسی هم که در دولت باشد با این وصف کاری نمی‌تواند بکند. به بیان ساده‌تر اکنون دیگر به نظر من چیزی تقصیر دولت نیست و با کمبود منابع عملا امکان فعالیت دولت کاسته شده است.وی با اشاره به رفتار دولت در سال ۹۶ گفت: اگر بخواهیم دولت را در زمینه ‌ای مقصر بدانیم باید به سه سال قبل برگردیم. انتظار می ‌رفت با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، دولت تهدیدهای او مبنی بر خروج از برجام را جدی می‌گرفت که به هر دلیلی نگرفت. در آن صورت می‌شد از منابع ارزی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلاری کشور بهتر استفاده کرد تا مشکلات دیرتر به وجود آیند. با این حال امروز نمی‌توانیم در این وضعیت دولت را مسبب مشکلات امروز بدانیم.این فعال اقتصادی تصریح کرد: باید توجه کنیم که بیش از ۸۰ درصد صادرکنندگان غیرنفتی کشور شرکت‌های حاکمیتی هستند. در میان ۲۰ درصد سهم بخش خصوصی نیز ۹۰ درصد صادرات از سوی تنها ۱۰ درصد انجام می‌شود. این ها همان کسانی هستند که بیشترین ارز حاصله را به کشور نمی‌اورند و در کشورهای مختلف اقدام به خرید ملک و مسکن می‌کنند و تا فشار بالای سرشان نباشد حاضر نخواهند بود ارز مورد نیاز کشور را وارد کنند.
    اين در حالی است که روز گذشته دلار وارد کانال 28هزار تومان شده و خیال نزولی شدن ندارد.


    /انتهای متن/
    صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریات بین المللی خبر : حسین واحدی پور
    License owner & Editor in Chief: HosseinVahedipour
    Copyright © 2013 KHABAR International Publications Group. All rights reserved.