روزنامه صبح
آر اس اس خبرجنوب
کل صفحات خبرجنوب
مسکوکات در بازار شیراز
 تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب تعالی دانش تبلیغات خبر جنوب
تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب
کلید کمربندی قفل شده شیراز در دست بخش خصوصی است :: روزنامه خبر جنوب :: نیازمندیهای خبر جنوب
NID : 191971
1399/07/05

کلید کمربندی قفل شده شیراز در دست بخش خصوصی است

جلال الدین عرفانی- «خبرجنوب»/ کمربندی شمال شرق شیراز ۳۵ کیلومتر طول دارد که ۱۴ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی مشتمل بر ۲ قطعه است که در صورت بهره برداری می تواند به بزرگراه تبدیل شود و استفاده آزادراهی هم داشته باشد. به این ترتیب بخش عمده ای از بار ترافیکی ورودی شیراز می تواند به این کمربندی منتقل شود. این در حالی است که گفته شده تکمیل این پروژه نیازمند جذب سرمایه گذار است.
بحث ساخت کنارگذر یا همان کمربندی شمال شرقی شیراز یکی از پروژه هایی است که سال هاست کلنگ احداث آن به زمین زده شده، اما روند اجرای آن در طول این مدت بسیار کند بوده و حتی در برهه ای از زمان کار ساخت آن متوقف شده است، پروژه ای به طول ۳۶ کیلومتر که در چهار قطعه در حال ساخت است و بخشی از آن در مراحل نهایی قرار دارد، این کنارگذر از پل زیباشهر در انتهای کمربندی (کمربندی رکن آباد) شروع و پس از گذر از نزدیکی شهرک سعدی و کوه های شرقی شیراز و کفترک و گذر از نزدیکی دریاچه مهارلو به پل فسا و بزرگراه خلیج فارس می‌پیوندد و درنهایت نیز به کمربندی جنوبی شهر ختم می شودتا رینگ اول شیراز تکمیل شود، کمربندی که البته با توجه به انبوه ساخت و سازهای اطراف ان بیشتر کاربری آن به عنوان یک رینگ درون شهری است تا یک محور ترانزیتی محوری که سال هاست از آن به عنوان یکی از خونین ترین محورهای کشور یاد می‌شود. حال به گفته معاون عمرانی استانداری فارس قرار است عملیات اجرایی بخش شرقی آن جان دوباره ای بگیرد.
به گزارش «خبرجنوب» محمود رضایی کوچی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران با تاکید بر ظرفیت این پروژه در رونق استان و ضرورت جذب سرمایه گذاری جهت تکمیل این پروژه گفت: در این راستا سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان بایستی برای پیگیری موضوع ماده 56 قانون الحاق، از مقررات مالی دولت درخصوص طرح مذکور جهت تسریع در فرآیند واگذاری و اخذ مجوزات لازم اقدام نماید.معاون استانداری فارس با دعوت از از شرکت ها و موسسات استانی و ملی که امکان مالی مشارکت در طرح فوق را دارند افزود: مشارکت بخش خصوصی، سرمایه گذاران، بانک ها و روش های تامین مالی مناسب برای پروژه های در دست اجرا در استان یکی از ضرورت‌ هایی است که باید به آن توجه کرد چرا که پروژه های در دست اجرا نیازمند اعتبارهای قابل توجه و کلان هستند و این اعتبارات از طریق بودجه های سالانه قابل تامین نیست.رضایی در خصوص مشکلات فراروی کمربندی شرق شیراز افزود: در این ارتباط بایستی راهکارهای برون رفت از مشکلات مرتبط با پروژه کمربندی شمال شرق شیراز بررسی و ارزیابی شود، این در حالی است که بر اساس موافقت وزارت راه تامین ۵۰ درصد از هزینه های اجرای پروژه با مشارکت بخش خصوصی و نهادهایی مثل شهرداری شیراز تامین خواهد شد.
وی اظهار داشت: با تامین این منابع روند اجرای پروژه به زودی شتاب خواهد گرفت ودر برنامه زمانی مشخص بخش عمده ای از ترافیک ورودی شهر شیراز به این محور منتقل می شود.رضایی با عنوان این که پروژه کمربندی شمال شرقی شیراز از زیباشهر شروع می شود توضیح داد: تا کنون 14 کیلومتر ابن مسیر اجرا شده و مابقی که مشتمل بر 2 قطعه است بایستی با مشارکت بخش خصوصی و آورده دولت به بزرگراه تبدیل شود، البته به گونه ای که قابلیت استفاده آزادراهی نیز داشته باشد.
رضایی با اشاره به تکمیل رینگ اول شهر شیراز با احذاث این پروژه و رفع بسیاری مشکلات ورودی های شهر خواستار همکاری نمایندگان مردم. شیراز در مجلس برای استفاده از ظرفیت‌های کشوری در تکمیل این پروژه شد.

/انتهای متن/
صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریات بین المللی خبر : حسین واحدی پور
License owner & Editor in Chief: HosseinVahedipour
Copyright © 2013 KHABAR International Publications Group. All rights reserved.